سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جنبندگان زمین و ماهیان دریا و هر کوچک و بزرگی در زمین و آسمان خدا، برای آموزگار نیکی آمرزش می طلبند . [امام صادق علیه السلام] 
»» خطبه حضرت زینب (س)

                                  بسم الله الر حمن الرحیم

سپاس و ستایش برای خداوند جهانیان است.درود خدا بر نیای سالار و پیامبران و خاندانش.
راست گفت خدای سبحان،آنجا که فرمود:«ثُمَّ کانَ عاقِبَةُ الَّذینَ اَساءوالسّوای اَنْ کَذَّبو بِایات اللهِ وَ کانوا بِها یَسْتَهْزِئونَ»
(1)

سپس از فرجام آنان که مرتکب گناه شدند،این بود که آیات خدا را دروغ شمردند و به تمسخر آن پرداختند.
چه گمان کرده ی یزید؟!
این که راه های زمین و آفاق آسمان را بر ما بستی و ما را به سان اسیران به این سو وآن سو راندی،گمان میکنی که نشانگر خواریما نزد خدال و عزت بزرگی تو نزد اوست؟کبر ورزیدی،گردن فرازی کردی و به خود بالیدی و شادمان گشتی از اینکه دنیا به تو روی آورده،کارها بر وفق مرادت شده و حکومت مابه سیطره ات در آمده است؟!

کجا این شتاب؟!
                      آهسته تر یزید!
فراموش کرده ای این فرموده خدا را که«وَلا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَروا اِنَّما نُملی لَهُمْ خَیْرٌ لاَانْفُسِهِمْ اِنمَّا نُمْلی لَهُمْ لِیَزْدادوا واِثماً وَلَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ»(2)
آنان که کفر ورزیدند ،گمان نکنند که مهلت ما به سود آن هاست.ما به آنان مهلت و فرصت میدهیم تا بر گناهانشان بیفزایندو عذابی دردناک در انتظار آنان است.ای فرزند آزاد شدگان که بر آنان منت گذاشته شد آیا این از عدالت است که زنان و کنیزان تو در پرده باشند و دختران رسول خدا،اسیر و آواره؟

حجاب انان را بدری ،روی انان را بگشائی دشمنان انان را از شهری به شهر ی برند و روستائی و شهری بدانها چشم بدوزندو نزدیک و دور و پست شریف به تماشایشان بایستند در حالی که نه از مردانشان سرپرستی  مانده و نه از یاورانشان مددکاری.
و چه توقع و انتظاری است از فرزندان ان جگر خواری(3)که جگر پاکان را به دندان کشیده و گوشتش از خون شهیدان روئیده است؟!
و چگونه در عداوت با ما شتاب نکند کسیکه به ما به چشم بغض و کینه و خشم و دشمنی می نگرد و بی هیچ حیا و پروائی می گوید :«ای کاش پدرانم بودند و از شادمانی فریاد میزدند:ای یزید!دست مریزاد!»و بی شرمانه بر لب و دندان اباعبدالله،سید جوانان اهل بهشت،چوب میزد!

ای یزید چرا چنین نگویی و چنین نکنی؟!
توئی که جراحت را به انتها رساندی و ریشه مان را بریدی و خون فرزندان محمد راو ستارگان زمین را از خواندان عبدالمطلب،را به خاک ریختی و یاد پدرانت کردی و به گمانت آنان را فراخواندی.
پس به زودی به آنان می پیوندی وبه عقاب آنان دچار می شوی و آرزو میکنی ای کاش لال بودی وآنچه می گفتی،نمی گفتی.وآرزو میکنی ای کتاش فلج بودی وآنچه می کردی ،نمی کردی.

بار خدایا!حق ما را بستان و از ستمگران بر ما انتقام بکش و خشم و غضب را بر قاتلان ما و قاتلان حامبان ما جاری ساز .
قسم به خدا که ای یزید تو پوست خود را دریدی و گوشت خود را بریدی به زودی بر رسول خدا وارد می شوی با بار سنگینی از خون فرزندانش و هتک هرمت خاندان و بستگانش ،در آنجا که خداوند آشفتگی آنان را سامان می بخشد،خاطر پریشان آن ها را جمع میکند و حقشان را می ستاند.

«وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ الله اَمواتاً بَلْ اَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِهِم یَرْزَقونَ» (4)و تو را همین بس که حاکم خداست.محمد دشمن توست و جبرئیل پشتیبان او ،وبه زودی آن که سلطنت را بر تو آراستو تو را بر گردن مسلملنان سوار کرد ،خواهد دید که ستمگران را چه عقوبت و جایگاه بدی است و خواهید دید که  کدام یک از شما جایگاه بد تری دارید و لشکر ناتوان تری .
و ارچه روزگار ،مرا با تو هم گفتار کرد ولی من همچنان تو را حقیر می بینم و سرزنشت را لازم می شمرم و توبیخت رال واجب میدانم.

ولی حیف که چشم هایمان اشکبار است و سینه هایمان آتش دار .
در شگفتم!وبسیار در شگفتم از اینکه بزرگ زادگان حزب خدا به دست بردگان آزاد شده ی دست شیطان ،کشته شدند؟!
و از دست های شماست که خون ما می چکد و با دهان های شماست که گوشت ماکنده میشود.مگر نه گرگ بر گرد آن بدن ها ی پاک و تابناک حلقه زده اند و کفتار ها ،آن ها را در خاک می غلتانند.

اگر اکنون غنیمت تو هستم،به زودی غرامت تو خواهیم شد.(5)آن هنگام که هیچ چیز جز اعمال خویش را با خود نخواهی داشت و خدایت به بندگان خویش ستم نمی کند.و ملجا و پناه من خداست و شکوه گاه من خداست .
پس هر مکری که می توانی بساز و هر تلاشی که می توانی بکن.

به خدا سوگند که ریشه هخای یاد ما رانمی توانی بخشکانی و وحی ما را نمیتواتنی بمیرانی و دوره ی ما را نمیتوانی به سر برسانی و ننگ این حادثه را نمی توانی از خود برانی.عقلت منحرف و محدود است و ایام حکومتت کوتاه و معدود جمعیت پراکنده و مطرود .
روزی فرا خواهد رسید که منادی ندا خواهد داد «اَلا لَعْنَةُ اللهِ عَلَی الْظالمین»(6)پس حمد و سپاس مخصوص خدای جهانیان است که برای اولمان سعادت و مغفرت رقم زد و برای آخرمان شهادت ورخمت.

از خدا می خواهم که ثوابشان را کامل کندو بر پاداششان بیفزایدو ما را جانشینان شایسته ی آنان قرار دهد ؛که او با محبت ومهربان است و او برای ما کافی است وهم او بهترین پشتیبان ما ست.

تر جمه از کتاب «آفتاب در حجاب »اثر سید مهدی شجاعی ،صص 204-200

پاور قی :
1.روم 10     
2.آل عمران 178
3.مادر بزرگ یزید «هند»همسر ابو سفیان بود که در جنگ احد بالای سر حمزه ،عموی پیامبر امد،وبا خنجر بدنش را درید و تکه ای از جگرش را به دندان کشید.
4.آل عمران 169
5.در قیامت ،در پیشگاه خدا باید جواب بدهی و زیان همه چیز را پرداخت کنی .
6.هود 18«آگاه باشید که لعنت خدا بر ستمگران عالم است.»

                        



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » مجتبی ( شنبه 86/5/13 :: ساعت 6:14 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سفر عشق
خطبه حضرت زینب (س)
اسرار عاشقی
ظهور یعنی
 

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 4022
» درباره من «

دلنوشته
مجتبی
وبلاگ دلنوشته محلی برای انعکاس درد دل ها ودلنوشته ها با امام زمان (عج)است . امیدوارم از وبلاگم خوشتان بیاید.قبل از خروج حتما نظرتون را اعلام کنید ممنونم

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

» صفحات اختصاصی «

» طراح قالب «